Sunday, January 23, 2011

LAHIRNYA SEORANG LAGENDA ... (xyah lagenda sangat lah..hehe...)

Semulajadinya saya memang seorang yg skema.Apa-apa benda saya buat mesti tidak mempunyai kreativiti langsung,semua nak ikut Skema.Boleh kata LURUS jugak lah...nk kata lurus pun xlah lurus sangat..Tulis mcg pown suka guna ayat panjang.Tp x semestinya sy x pandai guna ayat pendek2 or sempoi...hehehe...Antara agenda dalam hidup saya,saya cuba pratikkan dalam diri saya “KURANGKAN MENGATA, BANYAKKAN BERDOA”
Kalau nak katakan “TIDAK KEPADA MENGATA” mmg tipu lah..Even orang bagi ceramah motivasi pown(x semua) x terlepas daripada mengata orang..sebagai contoh “bla..bla...bla..bla...kamu mahu jadi macam si Fulan si Fulan ke?!...jangan kamu mendekati mereka..bla...bla...bla...”  bla..bla..last2 turun bala sbb bnyak sangat mengata orang...bahaya tu..INGAT! PADA ZAMAN SEKARANG NI,TUHAN BAYAR “CASH”...ESOK KITA KATA ORANG TU,KITA KENA BALIK...tp kena faham kalau KITA kena SOUND sbb sikap kita teruk tu bukan MENGATA tp NASIHAT...kadang2 kita kena renung semula knapa orang SOUND kita...kalau SOUND tnpa sebab itu maknanya mengundang pergaduhan tp kalau kita SOUND ada sbb kita kena tgk balik DIRI kita ni...sejauh mana kita melakukan kebaikan...Orang yang nk SOUND tu pown kena menggunakan nada yg “HUMBLE”.... nk nasihat orang perlu sama kan taraf kita dengan orang yg kita nak nasihat...=)
Ok! Let straight to our main topic..dengan lahirnya LAGENDA BUDAK SKEMA,beliau(ceh!beliau2 plak)akan mencoret kisah suka dukanya dan melukis pendapat yg x seberapa bernas tp amat bermakna bg dirinya.
LET’S BEGIN~~~~....

LBS

No comments:

Post a Comment